یادداشت

نشست جامعه وکلای دادگستری خراسان در آستانه شصت و ششمین سالگرد استقلال کانون وکلای دادگستری

جامعه وکلای خراسان

 

در روز دوم اسفندماه، پیشکسوتان و خانواده‌های مؤسسان و اعضای جامعه وکلای خراسان در محل ساختمان جامعه واقع در بلوار مدرس مشهد گرد هم آمدند.

در بخش آغازین نشست، وکیل علیرضا اسلامی با اشاره به ماده ۱۵ آیین‌نامه لایحه استقلال کانون وکلا مصوب ۱۳۳۴ و عبارت «تاریخ هفتم اسفند ماه که روز جشن کانون است»، بر ضرورت محاسبه زمانی استقلال کانون وکلای دادگستری از مبدا سال ۱۳۳۱ و همچنین اهمیت برگزاری جشن استقلال در هفتم اسفندماه هر سال تأکید کرد.
در بخش دوم، وکیل هاله کشاورز به بیان تاریخچه مختصری از جامعه وکلای دادگستری مشهد از سال ۱۳۴۷ تاکنون و نیز تأسیس کانون وکلای دادگستری خراسان در سال ۱۳۷۷ پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره مؤسسان درگذشتۀ جامعه وکلای خراسان شادوران غلام‌حسین فرقانی، شادوران محمدشریعت ترشیزی، شادوران بیژن پیرزاده، شادوران حبیب بهار، شادوران شیخ‌آقا فاضل بخششی، شادوران علی فاضل بخششی، شادوران علی‌اکبر آخوندزاده و شادوران محمد آراسته اعلام کرد به زودی نمایشگاه اسناد و مدارک تاریخی ۵۰ سال پیشینه جامعه وکلای خراسان برای بازدید همکاران برگزار خواهد شد.
سخنران بعدی این نشست، وکیل ناصر مولوی، با تأکید بر ضرورت معرفی پیشکسوتان به نسل جدید و انتقال آداب وکالت و روش و منش حرفه‌ای، پیشینه پرتلاش وکالتی و قضاوتی پیشکسوتان حاضر را مختصراً بیان کرد.

در نهایت دکتر محسن مدیر شانه‌چی، دانشیار علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد، درباره نقش نهادهای حرفه‌ای مشاغل گوناگون در رشد و توسعه جامعه مدنی ایران و نقش برجسته تشکل‌های حقوقدانان و وکلای دادگستری در مقایسه با سایر گروه‌های شغلی سخن گفت و لوح سپاس جامعه وکلا به وی تقدیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا