اخبار کانون ها

اخبار کانون‌ها

مجمع عمومی فوق‌العاده برای هم‌اندیشی در خصوص هجمه‌ها علیه نهاد وکالت

جلسه مجمع‌عمومی فوق‌العاده کانون وکلای فارس در تاریخ۱۱/۰۷/۱۳۹۸ با دستور جلسه «هم‌اندیشی در خصوص هجمه‌ها علیه نهاد وکالت» برگزار شد. موضوع اصلی این جلسه، برگزاری آزمون  جذب وکیل از سوی مرکز مشاوران قوه قضاییه بود. در این مراسم خلاصه‌ای از اقدامات این کانون از جمله نامه به رئیس قوه ‌قضاییه و دعوت و مذاکره با نمایندگان مجلس بیان شد و در آخر بیانیه پایانی این نشست قرائت شد که در آن تأکید شده ‌است که در صورت برگزاری آزمون مرکز مشاوران، برای حفظ خانه صنفی و برای پرهیز از انفعال، ضمن پایبند بودن به قانون، امکان برگزاری تحصن و تجمع وجود دارد.

درهمین‌حال کانون آذربایجان شرقی نیز از اعضای این کانون دعوت کرد تا روز ۱۸ مهر در نشستی تحت عنوان «مجمع هم‌اندیشی اعضای کانون پیرامون بررسی راهکارهای مقابله با هجمه‌های اخیر علیه کانون‌ها و نهاد وکالت» شرکت کنند.

انتشار آرای دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری قزوین در سایت این کانون

هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین مصوبه‌ای را به تصویب رسانده که بر اساس آن تمامی آراء شعب دادگاه انتظامی کانون در سایت منتشر خواهد شد.

در گام نخست، تمامی آرای صادر شده در سال جاری در سایت کانون وکلای قزوین قرار گرفته است.

نامه مشترک رئیس کانون مرکز و رئیس اسکودا

عیسی امینی رئیس کانون مرکز و مرتضی شهبازی‌نیا رئیس اسکودا طی نامه مورخ ۲۱/۰۷/۱۳۹۸ و پیرو نامه‌های قبلی از رئیس قوه قضاییه خواستند با توجه به اشکال بنیادین مجوز ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه مصوب ۱۳۷۹ و انقضای مدت اجرای آن و حذف ماده مذکور در برنامه بودجه بعدی و حذف ردیف بودجه آن و عدم تمدید صریح یا تنفیذ مجوز مربوطه در قوانین برنامه توسعه بعدی که اجرای آیین‌نامه اخیرالتصویب و فرآیند برگزاری آزمون مرکز مشاوران، تا زمان تعیین تکلیف موضوع در مجلس متوقف شود.

دعوت از وکلای کانون مرکز برای حضور در جلسه هیأت عمومی

براساس اگهی درج شده در روزنامه اطلاعات مورخ ۲۲/۰۷/۱۳۹۸، هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در جهت شفاف‌سازی امور وکالت و پاسخگویی به مطالبات وکلا، از وکلای عضو این کانون دعوت کرد تا در جلسه هیئت عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز که روز یکشنبه ۱۹/۰۸/۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در این کانون برگزار می‌گردد، شرکت کنند.

اخذ شناسه ملی کانون‌های وکلا

بر اساس اعلام روابط‌عمومی کانون وکلای دادگستری قزوین، با پیگیری‌های این کانون و کانون وکلای دادگستری اصفهان و با مساعدت رییس اسکودا به منظور رفع مشکل در اخذ شناسه ملی بدون نیاز به ثبت به‌عنوان مؤسسه برای نهادهایی که مستقیماً به موجب قانون ایجاد شده‌اند، سرانجام آیین‌نامه مربوط به این امر اصلاح و امکان اخذ شناسه ملی برای تمام نهادها و مؤسسات غیردولتی و سازمان‌های صنفی مانند کانون‌های وکلا، نظام‌های پزشکی و پرستاری و مهندسی و اتاق‌های بازرگانی فراهم شد.

قهرمانی تیم فوتبال کانون وکلای دادگستری اصفهان

اولین دوره مسابقات فوتبال حقوقدانان ایران که با شعار «حقوقدان ورزشکار؛ خدمتگزار بهتر» از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه در اصفهان با حضور تیم‌های شرکت‌کننده از سراسر کشور متشکل از سردفتران و دفتریاران، وکلای دادگستری، پرسنل دادگستری و وکلای قوه قضاییه برگزار شده‌ بود با قهرمانی تیم کانون وکلای دادگستری اصفهان پایان یافت. گفتنی‌ست قهرمان این دوره به عنوان نماینده ایران به مسابقات فوتبال کانون حقوقدانان ۲۰۲۰ در کشور مراکش اعزام خواهد شد.

تصمیم کانون وکلای دادگستری البرز برای عضویت در    IBA

در جلسه چهل و سوم هیئت مدیره چهارم کانون وکلای دادگستری البرز مورخ ۰۷/۰۷/۱۳۹۸ گزارش اقدامات مقدماتی عضویت کانون البرز در IBA  توسط دکتر غفوری اصل به هیئت مدیره ارائه گردید و مقرر شد که مدارک لازم جهت ترجمه به زبان انگلیسی در اختیار ایشان قرار گرفته تا مراحل نهایی ثبت کانون در IBA انجام گیرد.

محکومیت تهاجم نیروهای نظامی ترکیه به روژاوا

در پی حمله نظامی ترکیه به مناطق کردنشین سوریه، کانون‌های وکلای دادگستری ایلام، کرمانشاه، همدان و کانون مرکز در بیانیه‌هایی این اقدام را محکوم کردند. در بخشی از بیانیه کانون وکلای دادگستری ایلام ضمن یادآوری مقاومت کوبانی و فداکاری مردمش در مقابل هجوم همه‌جانبه داعش و متحدانش، آمده‌است: اکنون بر همگان روشن شده که دشمن روژآوا، نه تنها داعش و جیش‌الفتح یا النصره، بلکه تمام قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای هستند که راهی جز سدکردن دموکراسی مردمی و غارت ثروت آنان نمی‌شناسند؛ و در پایان از سازمان ملل متحد خواسته‌شده تا در مقابل این تجاوز سکوت نکند و مانع قتل عام و آوارگی مردم کردستان سوریه شود.

راه‌‌اندازی بخش اتوماسیون اداری در کانون مرکزی (اراک)

با توجه به ایجاد بخش اتوماسیون اداری در سایت کانون وکلای دادگستری مرکزی (اراک) اعضای این کانون برای نخستین‌بار قادر خواهند بود تمدید پروانه خود را به‌صورت الکترونیک و غیرحضوری انجام دهند. امکان خرید الکترونیک اوراق وکالتنامه و دریافت آن از طریق پست نیز یکی دیگر از خدمات ارائه‌شده از سوی کانون وکلای دادگستری مرکزی است.

مکاتبات وکلا با این کانون به‌شیوه الکترونیک انجام می‌شود و هدف بعدی، حذف تمامی مکاتبات کاغذی و ارتباط الکترونیک با سایر کانون‌های وکلا، دادگستری و نهادهای مرتبط با دولت خواهد بود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا