گفت و گوویژه

پاسخ رییس کانون وکلای خوزستان درباره صدور مجوز موسسه حقوقی برای دو عضو هیأت مدیره این نهاد

وکلاپرس- رییس کانون وکلای خوزستان در واکنش به حواشی مربوط به صدور دو مجوز موسسه حقوقی برای خود و یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره این نهاد گفت: تاکنون صدها مجوز موسسه حقوقی صادر کرده ایم.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس برخی گزارش‌های واصله هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان، به یک موسسه حقوقی که رئیس کانون(سید یزدالله طاهری نسب) و همسرش سهامدار و موسس آن هستند، جواز تأسیس داده است. این قضیه برای یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره و همسرش(حمید عزیزی و مینا فردین) نیز اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

در صورت داشتن دو شرط، مجوز تاسیس موسسه حقوقی صادر میکنیم

دکتر سیدیزدالله طاهری نسب ، رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان، در پاسخ به پرسش خبرنگار وکلاپرس درخصوص چرایی صدور این دو مجوز اعلام کرد: هر وکیلی براساس قانون حق دارد تقاضای صدور مجوز تاسیس موسسه حقوقی کند. ما در کانون خوزستان برای هر وکیل متقاضی که دارای سه سال سابقه وکالت باشد مجوز صادر می‌کنیم.

او وکیل دادگستری با اشاره به داشتن دو شرط برای صدور مجوز تاسیس موسسه حقوقی گفت: در صورت داشتن سه سال سابقه وکالت و درخواست برای تأسیس در شهر محل اشتغال به وکالت هیچ مشکلی برای صدور مجوز نداریم.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان افزود: ما نیز مانند هر وکیل دیگری درخواست دادیم. علاوه بر این داشتن چنین مجوزی امتیاز خاصی برای وکلا ایجاد نمی کند.

او در پایان در پاسخ به تعداد مجوزهای صادرشده گفت: دقیق نمی‌دانم اما تاکنون صدها مجوز موسسه حقوقی صادر کرده ایم. امکان ندارد حتی یک وکیل بوده باشد که با داشتن دو شرط مذکور تقاضای صدور مجوز کرده باشد و ما نپذیرفته باشیم.

بیشتر بخوانید:

به گفته این مدیر نهاد وکالت کانون وکلای دادگستری خوزستان ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۸ فراخوانی به منظور ساماندهی و معرفی موسسات حقوقی مجاز (متشکل از وکلای دادگستری) منتشر کرده بود و از کلیه وکلای متصدی موسسات حقوقی دعوت کرده بود تا با مراجعه به کمیسیون بازرسی این کانون وکلای خوزستان و تکمیل فرم مربوط، نسبت به معرفی و درج نام موسسه حقوقی خود جهت معرفی به عموم مردم اقدام فرمایند.

‫۵ دیدگاه ها

    1. دکتر طاهری نسب، حمید عزیزی و خانم مینا فردین از وکلای قدیمی اهواز هستند که حداقل ۱۵ سال سابقه کار دارند. با یه سرچ ساده این موضوع مشخص میشه

  1. والا کانون وکلا داوری، موسسه حقوقی، وکالت وبازنشسته نشدن وعدم پذیرش وکالت رابا انحصار گری حق خود می‌دانند وقانون مجلس را هم اجرا نمیکنن

    1. چه میفهمی از انحصار. اینها بازی است برای تضییع حقوق ملت از داشتن وکلای مستقل و دارای دانش. هر بی سواد و …و کلاهبرداری با قانون مجلس وکیل می‌شود و جان و مال و آبروی مردم به حراج

  2. چه خبری است . الان به لطف مجلس بی سواد به غیر حقوقی ها هم دارند مجوز می‌دهند. باز خدا خیر بده کانون وکلا که ۲ تا ضابطه دارد.
    مردم عوام هم بی خبر قکر میکنند الان چه رانتی ایجاد شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا