گفت و گوویژه

نگاهی به آخرین وضعیت پرونده قتل وکیل محمودرضا جعفرآقایی در سالگرد وقوع قتل

وکلاپرس- وکیل رسول کوهپایه زاده درخصوص آخرین وضعیت پرونده قتل وکیل محمودرضا جعفرآقایی گفت: هنوز کیفرخواست صادر نشده است و آمر قتل و همدستش با قرار وثیقه آزاد هستند.

به گزارش وکلاپرس، ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ وکیل محمودرضا جعفر آقایی در شهرستان شاهرود در حضور پسر پنج ساله و همسرش مورد سوقصد با سلاح گرم قرار گرفت و به قتل رسید.

علی رغم گذشت یک سال از قتل این مرحوم، پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

هنوز کیفرخواست صادر نشده است

وکیل رسول کوهپایه زاده درخصوص آخرین وضعیت پرونده قتل وکیل محمودرضا جعفرآقایی گفت: با گذشت یک سال از قتل مرحوم جعفرآقایی هنوز کیفرخواست صادر نشده است و آمر قتل و همدستش با قرار وثیقه آزاد هستند. به عنوان ولی اولیای دم طی لوایح متعدد، مراتب را به بازپرس و دادستان پرونده منتقل کرده و درخواست های قانونی را اعلام کرده ایم. از سوی دیگر ایرادات و اشکالات روند رسیدگی را نیز به مراجع ذیصلاح منتقل کرده ام.

وی ادامه داد: امیدوارم با انتصاب دادستان محترم جدید شاهرود، پرونده با دقیت و سرعت لازم مطابق با موازین و اصول قانونی مورد رسیدگی قرار گیرد و کیفرخواست صادر شود.

بیشتر بخوانید:

از رییس اداره حقوقی کانون وکلای مرکز به طور ویژه قدردانی میکنم

کوهپایه زاده درمورد حمایت های صورت گرفته از سوی کانون های وکلا گفت: رییس کانون وکلای مرکز یک ماه پیش در نامه ای خطاب به دادستان کل کشور درخواست تسریع رسیدگی به این پرونده را داشت. رییس اسکودا نیز با رییس قوه قضاییه مکاتبه داشته است.

او افزود: از رییس اداره حقوقی کانون وکلی مرکز (آقای محمد شیوایی) به طور ویژه قدردانی میکنم زیرا تلاش موثری در راستای پیگیری مطالبات قانونی این پرونده داشت است.

پدر مرحوم جعفرآقایی مدعی عملکرد ضعیف دادسرای شاهرود شد

پدر مرحوم محمودرضا جعفرآقایی با انتشار کلیپی در فضای مجازی مدعی شد: تا به حال هیچ اقدام موثری انجام نشده است و علی رغم پیگیری های مستمر، عملکرد ضعیف دادسرای شاهرود مشهود بوده است.

پدر وکیل مقتولی همچنین ادعا کرده است: اگرچه رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور بر پیگیری و مجازات عاملان این جنایت هولناک تاکید کرده بودند، اما بعد از گذشت یک سال نه تنها اقدام موثری انجام نشده بلکه آمر قتل و همدستش با قید وثیقه آزاد هستند و پرونده بلاتکیف در دادسرا مانده است.

او گفت: با این نحوه رسیدگی، ناامنی در جامعه گسترش خواهد یافت. از ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور عاجزانه درخواست میکنم که اجازه ندهند خون به ناحق ریخته شده فرزندم تضییع شود و و جنایتکاران عدالت قضایی را به سخره بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا