گفت و گوویژه

توضیح رییس کانون وکلای مرکز درباره درخواست تسریع در تعیین تکلیف اصلاحات مقررات کارآموزی

وکلاپرس- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز درخصوص آخرین وضعیت اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال و تلفیق دو مرحله کارآموزی گفت: مجددا به معاونت حقوقی قوه قضاییه نامه زدیم و درخواست تسریع تایید نهایی و ابلاغ موارد اصلاحی را دادیم.

به گزارش وکلاپرس، سخنگو و نایب رئیس اسکودا در جمع وکلا و کارآموزان کانون وکلای خراسان شمالی در تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲، از موافقت قوه قضائیه با اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال و تلفیق مراحل کارآموزی خبر داده بود.

وکیل بهنام حبیب زاده، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت تلفیق دو مرحله کارآموزی گفت: هفدهم اردیبهشت ماه به معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه (جناب آقای بهزاد پورسید) نامه زدیم و اعلام کردیم که طولانی شدن این روند سبب ایجاد مشکلات متعدد اجرایی، آموزشی و اداری برای کانون وکلای مرکز شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این کانون چند هزار کارآموز دارد، تقاضای تسریع در تایید نهایی و ابلاغ موارد اصلاحی را دادیم.

بیشتر بخوانید:

تصویر نامه رییس کانون وکلای دادگستری مرکز به معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در ادامه آمده است.

گفتنی است در پی پیگیری فراوان کارآموزان، شورای اجرایی اسکودا در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد ادغام مرحله دوم و سوم کارآموزی و اصلاح ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال را به تصویب رساند.

در صورت اصلاح این ماده و تأیید رئیس قوه قضائیه، کارآموزان وکالت از ابتدای مرحله دوم وکیل سرپرست انتخاب می‌کنند و دسترسی آنان به cms فعال می‌شود. در نتیجه احتمالا کارآموزان وکالت می‌توانند پس از گذشت ۳


ماه آغازین کارآموزی، اقدام به دریافت پرونده و فعالیت حرفه‌ای کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا