اخبار

تعرض یک وکیل قلابی به زنان در مشهد

وکلاپرس- یک مرد ۴۳ ساله که با معرفی خود به عنوان وکیل یا طلافروش، زنان جوان را به بهانه خواستگاری و ازدواج فریب می داد، دستگیر شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روزنامه خراسان، مرد جوانی که متهم است به بهانه خواستگاری و ازدواج، زنان جوان را فریب می داد و سپس با تعارف کیک های زهر آگین به آن ها تعرض می کرد در حالی با دستورات ویژه قضایی دستگیر شد که به اموال بسیاری از طعمه های خود نیز دستبرد زده است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، این تبهکار مخوف که حدود۴ماه قبل از زندان آزاد شده بود، هنگامی دوباره تحت تعقیب پلیس قرارگرفت که پرونده های تعرض و سرقت اموال زنان جوان در مشهد سریالی شد. به همین دلیل قاضی محمدحسین درودی (دادستان مرکز خراسان رضوی) بلافاصله دستورات ویژه ای را برای پیگیری سریع و قاطعانه پرونده سرقت های کثیف از زنان صادر کرد و این پرونده با توجه به اهمیت و حساسیت آن در شعبه ۲۰۴ بازپرسی زیر ذره بین تحقیقات قضایی قرارگرفت.

«قاضی سجادی شهری»پس از مطالعه سطر به سطر اوراق این پرونده و کنکاش های تخصصی در گزارش های پلیس، به عمق ماجرایی تکان دهنده پی برد که احتمالا زنان دیگری نیز قربانی تبهکار مخوف شده اند. طولی نکشید که گروه کارآزموده ای از افسران دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی با راهنمایی و نظارت مستقیم سرتیپ دوم احمدنگهبان(جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) عملیات شناسایی و دستگیری تبهکاری را آغاز کردند که ماجراهای وحشتناکی از خلافکاری های وی در میان برخی شاکیان بازگو می شد.

بیهوشی سه روزه یکی از شاکیان در سوئیت اجاره ای

آخرین شاکی هم بعد از ۳ روز بیهوشی در یک سوئیت اجاره ای، روی تخت بیمارستان طالقانی مشهد به هوش آمد و رازهای هولناکی را فاش کرد.

گزارش روزنامه خراسان حاکی است با توجه به اهمیت این جرایم تکان دهنده،تلاش گسترده پلیس با بهره گیری از تجربیات ارزنده قاضی سید عماد سجادی شهری به واکاوی در بانک اطلاعاتی مجرمان رسید و بدین ترتیب با ردیابی شماره تلفنی که برخی از شاکیان در اختیار پلیس گذاشته بودند، سرنخ هایی از یک مجرم سابقه دار به دست آمد که ۴ ماه قبل از زندان آزاد شده بود

بنابراین دامنه تحقیقات به خیابان آیت ا…عبادی کشید و کارآگاهان موفق شدند این مرد حیله گر را که به «عقرب زهر آگین» معروف شده بود، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید:

معرفی خود به عنوان وکیل یا طلا فروش

دربازرسی از مخفیگاه وی چندین گوشی تلفن،تعداد زیادی کارت های بانکی،لوازم منزل و غیره کشف شد که حکایت از عمق جرایم تبهکارانه وی داشت. بررسی های تخصصی در این ماجرا نشان داد مردی که حدود ۴۳ سال دارد با معرفی خود به عنوان وکیل یا طلا فروش،زنان مطلقه یا رانندگان تاکسی های اینترنتی را به بهانه خواستگاری و ازدواج فریب می داد و آن ها را با شگردی خاص به سوئیت های اجاره ای می کشاند. سپس با تعارف کیک و شیرینی آغشته به قرص های خواب آور سنگین،طعمه های خود را بیهوش می کرد و نه تنها برخی از آنان را مورد تعرض و آزار و اذیت قرار می داد بلکه همه اموال، طلا و گوشی تلفن آن ها را می ربود و در ادامه جرایم وحشتناک خود،پیامی را با این مضمون به مخاطبان گوشی طعمه هایش ارسال می کرد که حالم خوب نیست یا در جایی گیر کرده ام که نیاز شدید به چندین میلیون تومان پول دارم و بدین ترتیب با شماره کارت سرقتی که در اختیار مخاطبان طعمه خود می گذاشت از آن ها نیز کلاهبرداری می کرد.

ادامه بررسی های پلیس بیانگر آن بود که «عقرب زهر آگین» با شگردهای متفاوتی مانند پیگیری پرونده قضایی یا کمک مالی به طعمه های خود،آنان را فریب می داد و دست به سرقت یا کلاهبرداری می زد.

 فریب زنان با وعده پیگیری پرونده قضایی

یکی از شاکیان وی درباره تبهکار معروف به «عقرب زهر آگین»گفت: من کلیه ام را برای فروش در یکی از سایت های اینترنتی آگهی کرده بودم که فردی با عنوان «فرزادگلزار» (نام جعلی متهم)با من تماس گرفت و با دلسوزی چنین وانمود کرد که نباید کلیه ام را بفروشم! و او پرونده آزادی شوهرزندانی ام را از طریق برادرش پیگیری می کند که وکیل دادگستری است. به همین خاطر او مبلغ یک میلیون تومان هم به من کمک کرد چرا که مدعی بود خودش در سعادت آباد تهران طلا فروشی دارد و برادرش امور وکالت شوهرم را به عهده می گیرد اما او دو روز بعد با من تماس گرفت و ادعا کرد قرار است یک سکه بهار آزادی به فرد رابطی بدهند که مقدمات آزادی شوهرم را فراهم می آورد و سپس از من خواست مقداری طلا بدهم  و بقیه را هم خودش با طلاهای خام جور می کند! چرا که می گفت اگر چه طلا فروشی دارم اما من در زمینه شمش یا طلای خام فعالیت دارم و سکه طلا نمی فروشم! و این گونه دو انگشتر طلای مرا به سرقت برد!

 ماجرای تبهکاری های وحشتناک این مرد سابقه دار تا حدی رسید که قاضی سجادی دستور انتشار تصویر بدون پوشش وی را که «حجت ا… عرب»نام دارد، در روزنامه خراسان صادر کرد و از شهروندان خواست چنان چه به هر طریقی طعمه این مرد به بهانه خواستگاری و ازدواج شده اند برای پیگیری موضوع به اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی (ستوان جاویدی) مراجعه کنند و مطمئن باشند که هویت شاکیان و اظهارات آنان در پرونده محرمانه باقی می ماند و حتی نزدیکان آن ها نیز از حوادثی که رخ داده است مطلع نخواهند شد.

تصویر وکیل قلابی
تصویر وکیل قلابی

گزارش رونامه خراسان
گزارش رونامه خراسان

منبع: روزنامه خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا